Sluta klaga!

Såg just en kommentar av en boende som ville ha hyresreducering pga försenade källarförråd, menar du allvar? Vi hade hyresreducering fram till sept 2010, vilket är jävligt länge. För er som ligger lite efter och inte kan läsa alla lappar som hänger så finns det nu källare! Det är bara att gå upp till kontoret o få en lapp med ett nummer o registrera vilken som är din, sen sätter man bara upp lappen o FINISHED! 

Välkomna till vuxenvärlden mina vänner, det är fullt normalt att hyran höjs varje år i hyreshus. Hyran har inte höjts här på hur många år som helst av diverse anledningar, men nu höjer dom. Tycker ni detta är BULL så gå med i Hyresgästföreningen eller vad fan dom heter. Ni vet dom som knackar dörr o vill värva medlemmar att betala drygt 100 spänn i månaden? DOM finns för hyresförhandlingar. 

Nu ska jag tillbaka till plugget, ville bara meddela att det är fullt normalt detta.
Tycker ni det är för dyrt o att det finns bättre ställen, vad fan gör du/ni här??
Ha en bra dag!
/TRG 


Kommentarer
Postat av: The Real Tenant

Vad är det egentligen som motiverar hyreshöjningen - den utmärkta servicen? Den utsökta värmen i elementen? Vattnet som är konstant varmt när man vill duscha/diska? Den härligt upplysta gången (det här har varit på tapeten i ett par år, någons ansvar måste det vara) på väg till City Gross? Det fantastiska läget mitt i stan? Så ja, ni har en poäng i att hyrorna har legat på samma nivå i ovanligt många år, men det fanns en god anledning till det. Att Malmö Studenthus sen utan någon vidare förvarning glider in och höjer hyrorna med 5% samt lägger på en avgift för TV när Stefan Mårtensson så sent som den 10 oktober skriver en kommentar om att det inte finns någon anledning till oro och att alla hyresgäster kan vara lugna (http://therealgripen.blogg.se/2010/october/lyckad-dag.html#comment) - kom igen, vad fan ÄR det? För mig personligen är det Malmö Studenthus myglande som är det värsta, inte de extra avgifterna i sig. Jag tycker att vi hyresgäster förtjänar en viss uppriktighet från vår hyresvärd.



Sen det här - "Tycker ni det är för dyrt o att det finns bättre ställen, vad fan gör du/ni här??" - seriöst? Hur lätt är det att få en lägenhet i Malmö? Gripen är fortfarande bättre än att vara hemlös, skulle nog de flesta hålla med om.



Vem vill ens förvara grejer i källaren när det är inbrott där med jämna mellanrum. Det kan förstås vara folk som bor här som är skyldiga, men det faktum att var och varannan dörr (både ytterdörrar och dörrar nere i källaren) inte stängs igen ordentligt av en eller annan anledning gör inte direkt susen för säkerheten i den här byggnaden.



Jag fattar att ni är trötta på att folk klagar, men det är inte direkt rocket science att inse varför. Det handlar inte om att man inte förstår vuxenvärlden eller dylikt; det handlar om att många lägger nästan halva sitt studielån på sina boenden här och sen - orimlig tanke! - förväntar sig en viss standard.

2010-12-17 @ 18:57:27
Postat av: Jessica

Amen sister! (Or brother..)

2010-12-18 @ 22:31:55
Postat av: Stefan

Stefan Mårtensson är en falsk hycklare . Inget förtroende alls för den gamen.!!!

2010-12-29 @ 18:02:56
Postat av: TRG

Vi får inte glömma mina kära medmänniskor att huset är privatägt och klart som fan att det finns intresse för vinst. som sagt, gå med i hyresgästföreningen eller dyl. och kämpa för saken istället. Jag tycker väldigt många har stora käftar bakom datorskärmen men när det väl gäller är det ingen som dykt upp. Bli trappvärdar, eller gå ner till kontoret o snacka. gör NÅT istället för att klaga på att allt ät så dåligt. Jag håller med, det är skit, men vad sägs om att gör nåt åt det?

2010-12-31 @ 08:16:48
URL: http://therealgripen.blogg.se/
Postat av: The Real Tenant

Jag tycker att det är en smula oklart exakt vad för nytta trappvärdarna gör. Vad av det trappvärdarna har föreslagit har realiserats? Dessutom verkar de ha fått felaktig information angående att det har anställts ytterligare en vaktmästare. Jag pratade med Dino (vaktmästaren) igår och enligt honom är det bara han som är ansvarig för underhållet i Malmö Studenthus.



Tyvärr är det totalt fruktlöst att få någonting vettigt ur dem som jobbar på kontoret. Jag var där senast igår och de har helt enkelt ingen koll. Till min vän som var där dagen innan gav de ett besked angående varför det är så sinnessjukt kallt i våra lägenheter, medan jag fick ett annat. Jag försöker inte nedvärdera kontorspersonalens insatser, de gör säkert det bästa med den informationen de får - synd bara att den informationen är så bristfällig.



Jag tycker inte heller att det faktum att Malmö Studenthus är privatägt är en ursäkt för någonting över huvud taget. Förväntar du dig sämre tandvård hos en privat tandläkare för att hon/han vill gå med vinst i sin verksamhet? Privat verksamhet + standard står inte i ett motsatsförhållande till varandra.



Okej, den här kommentaren är inte så konstruktiv. Om det inte vore för att jag flyttar snart skulle jag ha engagerat mig mer.

2010-12-31 @ 20:06:29
Postat av: raggsocka

Vad har de sagt till er att kylan beror på, The Real Tenant? Svinkallt ju...



Jag hade frågat dem själv men kontorets öppetider är jobbiga att arbeta runt nu när skolan drar igång på Måndag...

2011-01-01 @ 23:38:33
Postat av: The Real Tenant

raggsocka: Till min vän sa de att kylan beror på att vi som bor här lämnar ytterdörrarna öppna. Jag skulle kunna köpa det argumentet för kylan i trappuppgångarna, men inte för temperaturen i våra lägenheter. Jag fick ett mer svävande svar där inte ett ord om att vi lämnar dörrarna öppna sades. Min poäng här är att om de visste vad kylan beror på hade de gett ett kategoriskt svar till alla som frågade, men nu känns det som om de lika gärna kan säga "Det är kallt för att du bor långt ner/högt upp" som någonting annat.



Sen fick jag med mig vaktmästaren till min lägenhet för att kolla läget. Han mixtrade lite med elementet trots att jag poängterade att det just nu inte är elementet som är det största problemet utan det faktum att det drar från alla möjliga håll och kanter. Jag frågade även varför det är så kallt i badrummet och han tipsade om att ha badrumsdörren öppen så att varm luft kommer in där. Jag testade det en natt, men det är bara att konstatera att det inte finns så mycket varm luft att ta av. En kompis tipsade om att man kan tända stearinljus därinne om man vill ha det varmare. Hur som helst: vaktmästaren sa att om man är väldigt frusen kan man gå ner till kontoret och höra om de har en varm fläkt till utlåning.

2011-01-04 @ 18:05:22
Postat av: haha

Seriöst, "vad gör ni här, flytta blabla" Det argumentet är så efterblivet så det finns inte.



Extremt hög hyra för en studentlägenhet, i Rosengård. Med 17.2 graders värme i lägenheten, noll underhåll där det verkligen behövs. Snälla.

2011-01-11 @ 14:47:10
Postat av: Mikael

vuxenvärlden.





Har du haft låtsasboende i sandlådan tills nu?

2011-02-01 @ 01:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0